Repertoár
Soubor zpracovává folklorní a zvykoslovný materiál z Valašska (zejména z jeho západní a jižní části) a přilehlých přechodových oblastí – luhačovického Zálesí a okrajové části východní Hané. Repertoár tvoří, vedle jednotlivých tanečních čísel, scénické programové bloky vycházející z lidových obřadů a zvyků, např. O práci, lásce a radosti (1979; Dožatá, Čepení nevěsty, Končiny), Vitajte na valašském bále (1982), Na tom zlínském rynku (1985), Už tu smrť nesem (1988), Hody v Hrubéj hospodě aneb Fryštácká chaso, na zól (1993; spojeno s rekonstrukcí zaniklého kroje z Fryštáku), Jaro a láska (1996), O lásce a vojně (2000; spojeno s rekonstrukcí ludkovického kroje), Eště néní taká núze (2016).
Specifickým rysem práce souboru jsou rekonstrukce zaniklých zvykoslovných obchůzek, které jsou zařazeny v jevištním zpracování do repertoáru soubor: vánoční hry z Vizovicka (Pastuši, Třé králé, Svatá Dorota – 1982), Slyšél sem novinu přežalostnú (masopustní scéna z Brumova – 1984), Jihovalašští mikuláši (1986), Chodění s Karlem (masopustní scéna ze Štítné nad Vláří – 1988), Končiny (pochovávání basy – 1988), Hra o ráji (1998), Naše je to děťátko (lidová vánoční hra – 2004).
Kašava se také snaží dodržovat tradiční velikonoční „šlahačku“, koledování na svatého Štěpána i souborovou silvestrovskou obchůzku.
Valašský soubor Kašava patří k těm folklorním souborům, které si vytvořily a stále udržují osobitou uměleckou tvář.